معرفی مدیر:
مسئول روابط عمومی : رضا پرویزی
معرفی واحد:
امام خميني(ره) :
كارهاي خود را به مردم بگوييد تا دشمنان نگويند كاري نشده است .
1- شرح وظایف روابط عمومی :
مهمترین وظیفه روابط عمومی، شناخت افكارعمومی و نفوذ در آن برای جلب رضایت افكارعمومی نسبت به مجموعه است كه هم در درون مجموعه و هم در بیرون از مجموعه دنبال میشود . بیتردید ، این وظیفه در قالب مجموعهای از فعالیتهای ارتباطی صورت میگیرد كه میتوان آنها را تحت عناوین ارتباطات ، امور فرهنگی (انتشارات ، سنجش افكار , پژوهش و برنامهریزی ) دستهبندی كرد. كه در زیر به تشریح این وظایف میپردازیم:
۱ـ ۱ ـ ارتباطات
- سیاستگذاری ، برنامهریزی و كاربرد شیوه ها و برنامههای مناسب برای انعكاس اهداف ، سیاستها ، فعالیتها ، برنامهها و مواضع سازمان به مخاطبان ، رسانهها و جامعه.
- گردآوری ، جمعبندی و تحلیل نظرها و دیدگاههای مردم ، نخبگان و رسانهها در زمینه فعالیتهای مجموعه و ارائه آن به مدیریت.
- تلاش برای تقویت هرچه بیشتر روحیه تفاهم بین كاركنان ، مدیران و همیت سازمانی و زمینهسازی برای برقراری ارتباطات بین آنان.
- تکریم از ارباب رجوع و آموزش کارکنان در انجام فعالیت های ارتباطی با ارباب رجوع .
- تدارك تمهیدات و اقدامات لازم برای راهنمایی ارباب رجوع و تسهیل دسترسی به مراكز و مسئولان سازمان.
- برنامهریزی و اطلاعرسانی به مردم درباره عملكرد سازمان به انگیزه تنویر افكار عمومی.
- تدوین برنامه سالانه مصاحبههای مسئولان مجموعه با مطبوعات ، متناسب با اولویتهای مجموعه و نیازهای افكار عمومی.
- ایجاد ارتباط احسن با مطبوعات ، رادیو ، تلویزیون و خبرگزاریها و بهرهبرداری بهینه از آنها برای اطلاعرسانی به مردم.
۱ ـ ۲ ـ امور فرهنگی
- برگزاری مراسم های آیینی و مذهبی و همچنین مشاركت در برگزاری سمینارها و گردهمایی تخصصی و عمومی شهرستانی .
- پوشش تبلیغی ساختمانها و فضاهای عمومی شهر در گرامیداشت ایام و مناسبتهای ویژه.
- تدوین و اجرای طرح جامع تبلیغات برای فضاسازی فرهنگی- تبلیغی در ساختمانها و محوطهها.
- مدیریت نمایشگاهها (سالانه ، دایمی و ...) در خارج و داخل مجموعه.
- تهیه ، تدوین و اجرای تقویم مراسم داخل مجموعه.
- تولید و سفارش ساخت آگهیهای تلویزیونی و فیلم های مورد نیاز برای تبلیغ عملكرد و مستندسازی مجموعه .
۱ ـ ۳ ـ انتشارات
- تدوین كتب ، جزوهها و تهیه مواد انتشاراتی به منظور معرفی مجموعه.
- گردآوری و نشر اطلاعات ، اخبار و گزارشهای مربوط به سیاستها ، فعالیتها ، طرحها و برنامهها ، باشیوهها و قالبهای مؤثر و مناسب.
- تدوین و انتشار خلاصه عملكرد سالانه مجموعه برای ارائه به افكار عمومی.
۱ ـ ۴ ـ سنجش افكار
- تهیه گزارشهای تحلیلی ادواری (ماهانه/ فصلی/ سالانه) از افكار عمومی داخل و خارج از مجموعه برای ارائه به مدیریت شهری .
- نقد و بررسی بازتاب فعالیتهای مجموعه در نظر اقشار مردم بویژه نخبگان، رسانهها و دستگاه ها از یك سو و مدیران و كاركنان ازسوی دیگر و ارائه گزارش آن به مدیریت شهری .
- سنجش افكار عمومی درون سازمانی به منظور بازیابی مسائل و ارائه راه كارهای مناسب به مدیریت شهری.
- طراحی و اجرای نظام گردآوری پیشنهادهای كاركنان به منظور ترغیب كاركنان به مشاركت هرچه مؤثرتر در بهبود جریان امور مجموعه شهری .
۱ ـ ۵ ـ برنامهریزی
- تهیه گزارشهای عملكرد دورهای از فعالیتهای روابط عمومی.
- نوآوری ، خلاقیت و طراحی فعالیتهای جدید در قلمرو وظایف روابط عمومی.
- نظارت و ارزیابی فعالیتها و اعمال نتایج حاصل در برنامهها و فعالیتهای آتی.
- طراحی و برنامهریزی برای ارتقاء كلیه اموری كه به رشد كمی و كیفی ارتباط و همدلی بین شهرداری ، مردم ، دستگاهها ، مدیران و كاركنان با یكدیگر بیانجامد.
۱-۶- تبلیغات و ارائه گزارش
- طراحی و چاب انواع تبلیغات محیطی اعم از: بنر, پلاکارد, پوستر,استند,بروشورو تراکت
ایجاد پایگاه های رسانه ای و مجازی جهت ارائه گزارش فعالیت های روزانه شهرداری به شهروندان گرامی از طریق:
وب سایت شهرداری به آدرس :
@shahrdari –tonekabon.ir
پیام رسان های تلگرام ، سروش ، ایتا به آدرس :
@shahrdari _tonekabon
و تار نمای آپارات شهرداری به آدرس :
@shahrdari _tonekabon
۱-۷- سمعی بصری
- تصویربرداری از کلیه مراسم ها , افتتاحیه , نمایشگاه و همایش ها
- عکاسی از مراسم ها , جشن ها , افتتاحیه , نمایشگاه و همایش ها
- تدوین و تهیه کلیپ , تیزر و...
-ارشیو عکس و تصاویر
-تهیه گزارش تصویری
-ارائه گزارشات مصور به مناسبت های مختلف
گزارش عملکرد این واحد: