منو

منو اصلی

14
سه شنبه, می
0 مطالب جدید

منشور اخلاقی مدیریت شهری تنكابن

منشور اخلاقی مدیریت شهری تنكابن

مهمترین اخبار

ابلاغ منشور اخلاقی مدیریت شهری تنکابن برای کارکنان مجموعه و شهروندان تنکابنی

منشور اخلاقی مدیریت شهری تنکابن

1. تمامی مسئولین مدیریت شهری سابق اعم از شهرداران قبلی و اعضای شوراهای ادوار گذشته ، زحمات زیادی برای شهر و شهرداری کشیده‌اند و در موقعیت مکانی و زمانی خاص خود و بر اساس مقدورات و بضاعتی که وجود داشته ، بهترین تصمیمات و بیشترین زحمات را متقبل شدند ؛ لذا حفظ حرمت همه کسانی که در سنوات گذشته در شهرداری و شورای اسلامی شهر تنکابن فعالیت نموده اند بر همه ما لازم است.

2. تمامی مدیران و پرسنل شهرداری در زمره ی کارکنان صادق ، خدوم و زحمتکش محسوب میگردند و اعتماد کامل برای ادامه همکاری با آنها وجود دارد مگر اینکه خلافش ثابت شود ، بنابراین به خود و همه همکاران توصیه می کنم از غیبت ، تُهمت و پشت سر گویی جداً پرهیز نماییم و برای اثبات خود دیگران را تخریب نکنیم.

3. آنچه در کنار رعایت سلسله مراتب اداری و احترام به جایگاه یکدیگر و اجرای قوانین حائز اهمیت است ایجاد فضای دوستی و همدلی و همکاری در محیط کار است.
همزمان که همکار و کارمند هستیم دوست و رفیق و غمخوار یکدیگر هم باشیم.

4. اساساً شهرداریها به وجود آمده اند که به شهروندان خدمات ارائه دهند لذا حفظ حرمت و تکریم ارباب رجوع و شهروندان شریف تنکابنی و برخورد مودبانه ، همراه با دلسوزی ، راهنمایی و پاکدستی‌ از جمله شاخص‌های ارزیابی عملکرد کارکنان و ضامن ادامه همکاری در شهرداری تنکابن می‌باشد.

5. علاوه بر این که به همه همکاران ،کارکنان ، مردم و مراجعین احترام می‌گذاریم لازم است برای بانوان و مادران جایگاه ویژه‌ای قائل بوده و حفظ احترام همکار خانم در شهرداری و یا بانوانی که به عنوان ارباب رجوع به شهرداری مراجعه می کنند از حیث رفتار و گفتار و تعامل می بایستی مودبانه ، محترمانه و در شأن یک بانوی ایرانی و تنکابنی باشد.

6. برخی از شهروندان ، تخلفات ساختمانی شهرسازی، سد معبر و مواردی نظیر این دارند و لذا عوامل شهرداری صرفاً با رعایت ادب و احترام می بایستی قانون و ضوابط را کتبی و یا شفاهی به آنها اعلام نموده و در صورت عدم توجه ی شهروند ، وفق قوانین اقدام نموده لذا تخلف یک شهروند از قوانین و ضوابط فنی نباید موجب بی احترامی ما و یا برخورد تند و ناشایست با او گردد ، بلکه باید رفتار حرفه ای و طبق ضوابط انجام دهیم.

7. یکی دیگر از اصول اخلاقی در مدیریت شهری که در اصول فنی و شهرسازی هم باید مدنظر قرار گیرد ، مناسب سازی شهر برای افراد کم توان و یا ناتوان جسمی و ذهنی است، تا زمانی که به صورت اصولی و زیرساختی طراحی شهری برای تردد و زندگی راحت این گونه افراد مناسب سازی می‌گردد ، به خود و همه همکاران محترم در شهرداری توصیه می کنم نهایت همکاری و کمک را به اینگونه افراد را داشته باشیم.

8. کاری کنیم که هیچ شهروندی برای پیگیری کارهای اداری خود و برای مراجعه به شهرداری دنبال آشنا و یا خدای ناکرده پارتی نباشد ، شهروندان خواهرها و برادرهای ما هستند بنابراین ما با نهایت پاکدستی و بر اساس قانون، آشنای آنها در شهرداری باشیم.

9. در تمامی خدمات و اقدامات خود، منزلت سالمندان و بازنشستگان را مدنظر قرار دهیم.

10. با اینکه قانون برای همه باید یکسان باشد ، توصیه می‌کنم در اجرای قوانین و ضوابط هیچ کس را بر دیگری ترجیح ندهیم لیکن به لحاظ رفتاری حُرمت نام آوران شهر را رعایت کنیم ، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، آزادگان، ایثارگران، ورزشکاران، قهرمانان هنرمندان ،خبرنگاران، توقع کار غیرقانونی از ما ندارند لیکن توقع احترام و قدرشناسی دارند.
نام آوران یک شهر، سرمایه‌ و هویت شهر هستند باید آنها را قدر دانسته و در صدر بنشینند.

11. برخی شهروندان ممکن است که آگاهی کافی از قوانین و ضوابط فنی شهرداری نداشته باشند و همین باعث می گردد که افرادی از آنها سود جویی های مادی و معنوی نمایند لذا ضمن امانتداری و حفظ اسرار آنها ، خود را موظف به راهنمایی و ارائه اطلاعات و توضیحات مورد نیاز آنها ، وفق قوانین و مقررات می دانیم.

12. متعهد هستیم که امور شهروندان را در کوتاهترین زمان ممکن و با دقت و صحت انجام دهیم و از رفت و آمدهای چند باره آنها به شهرداری و اتلاف وقت شان جلوگیری کنیم.

13. از انتقادات و پیشنهادات شهروندان استقبال می‌کنیم.

14. همه ما با رعایت نظم ، آراستگی ظاهری ، وقت شناسی ، دلسوزی، ادب، نزاکت، عدالت و انصاف، پاسخگوی شهروندان خواهیم بود.

محمد ابراهیم لاریجانی
شهردار تنکابن